Justificació de la lectura triada

“Nosaltres els valencians” de Joan Fuster, va estar escrit en un moment on l’Estat Espanyol estava immers en un malson polític per a molts. Molta gent s’oposava a la censura i a la repressió d’aquella dictadura nacional catòlica. Joan Fuster va estar un referent polític per a aquelles persones del nostre territori català que defensaven una nació per a la nostra llengua. És per això, que el fet que Fuster escriguera un llibre totalment oposat al règim franquista, és un mèrit que s’ha de reconéixer com a una victòria envers la censura.

Aquest llibre sempre m’havia causat curiositat pel que acabe de dir, i en veure que estava a la llista dels que podiem triar per a llegir, no m’ho vaig pensar dues vegades. He de destacar que el que més m’agrada de Fuster és la manera tant particular i encertada que té a l’hora d’expressar-se. A més a més, en aquests tres anys de carrera he pogut afiançar el meu pensament sobre Fuster, considerant-lo així el referent per excel·lència del nacionalisme valencià i, amb això, català.

One Response to “Justificació de la lectura triada”

  1.    jopasso1 Says:

    La veritat és que mai he llegit aquest llibre, i això que és ben conegut. Però, he estat llegint fa poc Escrits Sobre Llengua, un recull d’articles i col·laboracions diverses de Fuster, i s’hi pot apreciar el discurs superb d’aquesta icona literària. De segur que disfrutes amb el llibre.

Deixa un comentari


¡IMPORTANTE! Responde a la pregunta: ¿Cuál es el valor de 8 15 ?